Första dagen på nya jobbet

Image

Oj, vad konstigt. Nu började det. Idag var min första dag som kulturkorrespondent. Den inledde jag med en sorts prao-liknande verksamhet. Jag satt med på Ekot för att förstå flödet inom redaktionen, vem som är vem och hur allting fungerar. Märkligast var när telefonväxeln ringde upp mig för att ha mitt veckosamtal med utrikesdesken, som satt vid bordet intill. Jag avböjde och körde samtalet live istället.

Men Praoförlamningen släppte rätt snart. Åker till Austin och festivalen SXSW redan på onsdag, och det var liksom en del att fixa. Utrustning, kontakter med producenter i Radiohuset, svara på mail, göra intervjuförfrågningar, researcha, gå igenom programmet, läsa inbjudningar till filmjunkets. Och så vidare, och så vidare. Det var plötsligt tydligt att det här är på riktigt. Och händer. Nu.

 

Kommentera

